Coolblue telefoon en tablet reparaties
Menu
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak en opsturen
  • Klantbeoordeling 9.4/10
Header

Goede voorbereiding is het halve werk:

Leuk dat je jouw toestel bij ons laat repareren! Wij gaan er voor zorgen dat je toestel straks weer helemaal spik en span is. Hier hebben we wel jouw hulp een beetje bij nodig.

Apple logo

Kom jij een Apple toestel laten repareren, lees dan de volgende punten goed door:


  1. Back-up maken:

    We raden aan altijd een back-up van je toestel te maken. Bij elke reparatie is het risico dat de data gewist moet worden.


    Hoe maak ik een back-up?
    Ga op je iPhone naar ‘Instellingen > iCloud > iCloud-reservekopie’. Zet vervolgens het schuifje op groen en kies voor ‘Maak nu reservekopie’. Je kunt ook op de computer een back-up maken. Open iTunes/Finder, en klik op je iPhone in de linkerbovenhoek/linker menu. Kies ‘Overzicht’. Onder ‘Reservekopieën’ kun je handmatig een reservekopie maken.

    Let op: van sommige apps (bijvoorbeeld Whatsapp) moet je een aparte kopie maken om de inhoud te kunnen bewaren. Kijk hiervoor bij de instellingen van jouw app.

    Meer informatie vind je hier op de website van Apple.


  2. Find my iPhone/iPad/AppleWatch uitzetten

    Voor reparatie aan je toestel moet Find my iPhone/iPad/AppleWatch tijdelijk uitgezet worden. Als deze nog aan staat, kan er niet aan de reparatie begonnen worden. Zet deze van tevoren alvast uit. Hier heb je namelijk jouw Apple ID en wachtwoord voor nodig.

    Hoe deactiveer ik Find my iPhone?
    Om Zoek mijn iPhone tijdelijk te deactiveren voer je de volgende stappen uit:

    1. Ga naar de Instellingen van je iPhone. (Dit is de app met de grijze tandwielen)
    2. Helemaal bovenaan zie je je naam. Druk daarop.
    3. Klik bovenaan op ‘Zoek mijn iPhone’.
    4. Schakel 'Zoek mijn iPhone' uit door op het knopje te drukken
    5. Vul nu het wachtwoord van je AppleID in.
    6. Klik daarna op ’Schakel uit’.

    Werkt je scherm niet meer? Dan kun je dit het beste via de iCloud website doen.

    Meer informatie vind je hier op de website van Apple.


  3. Batterij reparatie

    Kom je voor een batterij reparatie? Dan kan je thuis alvast checken of dit zin heeft. Pas als je batterij nog maar 80% heeft, heeft een batterij reparatie volgens Apple nut.
    Hoe zie ik het slijtagepercentage van mijn batterij?
    Voer hiervoor de volgende stappen uit: 'Instellingen' > 'Batterij' > 'Batterijconditie'. Hier zie je ‘Maximumcapaciteit’ staan. Apple geeft aan dat pas wanneer dit percentage onder de 80% is, je verschil zal merken met het vervangen van je batterij.

    Zit jouw percentage nog boven de 80%? Dan kunnen we hem wel voor je vervangen. Je zou ook kunnen proberen om eerst te kijken wat de reden is dat jouw batterij zo snel leeg gaat. Dit kan bijvoorbeeld door een bepaalde app komen. Dit kan je zien als je weer terug gaat naar het kopje ‘Batterij’.


Samsung logo

Kom je voor de reparatie van een Android toestel? Kijk dan hier even naar!


Back-up maken:

We raden aan altijd een back-up van je toestel te maken. Bij elke reparatie is het risico dat de data gewist moet worden.

Hoe maak ik een back-up?

  1. Maak een Back up van je foto’s: Ga hiervoor naar de ‘Google Drive’ app in de Google map. Tik links bovenin op de drie streepjes en klik hier vervolgens op instellingen. Zet nu onder het kopje ‘Google Foto’s’ de functie ‘automatisch toevoegen’ aan.
  2. Klik onder het kopje van ‘Google Foto’s’ op ‘Back-up maken en resetten’. Klik nu op ‘Back-up van mijn gegevens’ onder het kopje ‘Google-account’. Zet het schuifje boven aan op ‘aan’.

Let op: van sommige apps (bijvoorbeeld Whatsapp) moet je een aparte kopie maken om de inhoud te kunnen bewaren. Kijk hiervoor bij de instellingen van jouw app.

Meer informatie over het maken van een back up voor jouw Samsung toestel, vind je hier.

Wat anderen zich afvragen

Hier vind je alle veelgestelde vragen over telefoon- of tabletreparatie reparatie. Zit jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact op met coolbluerepareert@coolblue.nl.

Veelgestelde vragen
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak en opsturen
  • Klantbeoordeling 9.4/10