Telefoon reparatie
  • Binnen 2 uur gerepareerd
  • 12 maanden garantie
  • Reparatie niet gelukt? Kost je niets

Veelgestelde vragen

Is je Apple- of Samsung-telefoon stuk? Wij repareren ‘m. Stuur je telefoon naar ons op of kom langs in onze reparatie winkel. Bekijk de prijzen voor een overzicht van alle modellen en reparaties.

    Wanneer kan ik mijn telefoon laten repareren? Om je telefoon op te sturen kun je deze aanmelden op ieder moment van de dag, ook in het weekend. Je kunt ook in onze winkels langskomen waar we je telefoon binnen 2 uur repareren, bekijk in welke winkels we repareren. Je kunt zonder afspraak binnenlopen.

    Wat repareren jullie en wat kost het? Hier vind je alle reparaties en prijzen. De reparaties worden uitgevoerd door getrainde medewerkers voor vaste prijzen. Het opsturen en terugsturen van je telefoon is gratis. Wanneer blijkt dat we meer moeten repareren dan het aangegeven defect, stemmen we dit altijd eerst met je af.

    Mijn toestel en/of defect staat niet in de menukaart, wat nu? Heb je wel een Apple- of Samsung-telefoon? Stuur ons een mailtje met jouw verzoek, binnen een werkdag laten we je weten wat de mogelijkheden zijn. Andere telefoonmerken repareren we helaas niet. We hopen de reparatiemogelijkheden op een later moment uit te breiden. Heb je je telefoon wel bij Coolblue gekocht en valt het defect nog onder garantie? Dan kun je via jouw Coolblue account je retour aanmelden en het defect kosteloos binnen garantie laten maken.

    Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven bij aanmelding? In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.

    Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn telefoon? We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.

    Vragen jullie onderzoekskosten? Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

    Hoe en wanneer moet ik betalen? In de winkel kun je betalen bij het ophalen van je telefoon. Wanneer je jouw telefoon naar ons hebt opgestuurd, sturen we een iDeal betaallink via de e-mail. Als wij de betaling hebben ontvangen en de reparatie hebben voltooid sturen we het toestel naar je terug.

    Betaal je vóór 16:00 uur, dan versturen we ‘m dezelfde dag nog.

    Wat is de status van mijn reparatie? Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op.

    Hoe kan ik jullie bereiken? Als je een vraag hebt over de reparatie, kun je een mail sturen naar coolbluerepareert@coolblue.nl. Je krijgt binnen één werkdag antwoord. Je kunt ook langskomen in één van onze winkels waarin we repareren.

    Waar en wanneer zijn de reparatie balies geopend? Je kunt de openingstijden per locatie vinden op onze winkelpagina.

    Hoe kan ik mijn telefoon volgen tijdens verzending? Wanneer je je telefoon opstuurt met ons verzendlabel, ontvang je een verzendbewijs met een Track & Trace code. Met deze code en onze postcode, 3000 VB, kun je de status van je telefoon tijdens verzending volgen. Zodra we ‘m ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging met daarin gelijk een iDeal betaallink. Zodra we ‘m weer naar je terugsturen, ontvang je eerst een mail met Track & Trace code zodat je ook tijdens de terugreis je telefoon op de voet kunt volgen.

    Kan ik mijn telefoon ook laten terugsturen naar een ander adres? Dat kan. Wanneer je je telefoon aanmeldt vragen we naar je gegevens, waaronder het bezorgadres. Vul daar het adres in waar we de telefoon naar moeten terugsturen? Heb je je telefoon al opgestuurd, maar niet het juiste adres ingevuld? Mail het juiste adres naar coolbluerepareert@coolblue.nl en als het toestel nog niet verzonden is, passen we het voor je aan.

    Hebben jullie ook leentoestellen? Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar. Daar moet je nu nog zelf voor zorgen.

    Wat als ik zelf nog garantie heb? Als het te repareren toestel nog onder de fabrieks-/aankoopgarantie valt, vervalt deze bij reparatie als de telefoon niet bij Coolblue is gekocht. Wanneer je nog garantie hebt, houdt er rekening mee dat eigen schade niet wordt vergoed binnen garantie en je je toestel vaak langer kwijt bent. Wij geven je 12 maanden garantie op de reparatie en de onderdelen die we daarbij gebruikt hebben. Als de telefoon wel bij Coolblue is gekocht, behoudt je natuurlijk gewoon de door ons beloofde 2 jaar fabrieksgarantie.

    Hebben jullie ook accessoires voor mijn smartphone? Wij bieden zowel op de site als in de winkel een breed assortiment van accessoires aan. Als je ze vóór 23:59 bestelt heb je ze morgen in huis. Je kunt de accessoires helaas nog niet bij de reparatie bestellen.

    Krijg ik mijn screenprotector terug? Bij het openmaken van de telefoon moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je plakken voor de kostprijs. Bij aanmelding online of in de winkel wordt deze optie aangeboden.

    Wat is een refurbished display? Een refurbished display komt van een gebruikte telefoon, maar ziet eruit en functioneert als nieuw

    Kan je mijn telefoon ook sneller repareren? In de Coolblue XXL Amsterdam, Den Haag en de Coolblue winkels Rotterdam en Utrecht repareren we je telefoon binnen 2 uur. Als je jouw telefoon inlevert tegen sluitingstijd, kan dat betekenen dat je deze pas de volgende dag kan ophalen. Buiten openingstijden van de reparatie balie, kun je jouw gerepareerde telefoon wel gewoon ophalen.

    Wanneer krijg ik mijn gerepareerde telefoon terug? Als je jouw telefoon inlevert voor reparatie in één van de reparatie winkels, kun je deze binnen 2 uur weer ophalen. De duur per reparatie verschilt, maar is nooit langer dan 2 uur. We kunnen uiteraard ook jouw toestel met de post weer terugsturen, dat kun je aangeven bij het inleveren. In dat geval wordt de telefoon pas de dag na inleveren bezorgd.

    Bij opsturen ontvang je je telefoon standaard terug 2 dagen na aankomst bij ons. Je kunt in het aanmeldformulier aangeven wanneer

    Na opsturen, krijg ik mijn toestel altijd binnen twee dagen na ontvangst bij Coolblue terug? Bij ontvangst van jouw telefoon sturen we je een bevestigingsmail inclusief een iDeal betaallink. Je ontvangt jouw gerepareerde telefoon een dag na ontvangst terug zodra:
    • Wij de iDeal betaallink hebben verzonden en je betaalt vóór 16:00 uur dezelfde dag
    • Het juiste defect is aangemeld
    • De onderdelen op voorraad zijn


    In alle gevallen houden we je via de mail op de hoogte als er zich een vertraging voordoet in de reparatie.

    Ik ben verzekerd, wordt de reparatie van de schade vergoed? Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij Coolblue. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur.

    Heb je jouw telefoon bij Coolblue gekocht en direct een verzekering afgesloten bij Actua? Dan weet je in ieder geval dat je bij ons goed zit voor reparatie, nu alleen nog nagaan of jouw defect ook vergoed wordt. Zo ja, betaal de reparatie en claim de kosten achteraf bij Actua.

    Wat voor soort onderdelen gebruiken jullie voor de reparaties? Voor iPhone reparaties zijn er veel verschillende soorten onderdelen op de markt:
    • Originele Apple onderdelen, onderdelen direct uit de Apple fabriek
    • Replica onderdelen van verschillende kwaliteiten
    • Refurbished onderdelen, originele Apple onderdelen die al eens gebruikt zijn, maar er nog uitzien als nieuw
    Wij werken met refurbished onderdelen en de hoogste gradatie kwaliteit in replica onderdelen.

    Voor Samsung reparaties maken wij gebruik van originele onderdelen.

    Wat zijn de openingstijden van de reparatie balie? Bekijk op onze winkelpagina in welke Coolblue winkels wij repareren. Per winkel staan de openingstijden van de reparatie balie vermeld. Is de winkel nog wel open, maar de reparatie balie al gesloten? Dan kun je altijd je reparatie afgeven bij de servicebalie. Zodra de reparatie balie weer opent, gaan we dan direct aan de slag met je reparatie.

    Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval? We kunnen geen garantie geven dat je telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we ‘m weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen met je telefoon raden we wel af.

    Vanwaar de hoge prijzen op sommige oplaadpoort en mini jack reparaties? Om deze reparaties uit kunnen voeren moet het volledige scherm worden vervangen. Je betaalt in dat geval dus voor een nieuwe LCD, glaslaag én oplaadpoort of mini jack.

  • Binnen 2 uur gerepareerd
  • 12 maanden garantie
  • Reparatie niet gelukt? Kost je niets