-
Originele onderdelen
-
Erkende Apple reparateur
-
Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
-
Razendsnel gerepareerd
-
Op afspraak en opsturen
-
Klantbeoordeling 9.4/10

Algemene voorwaarden.
Aanleveren
Om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen, hebben we volledige toegang tot je toestel nodig voor diagnoses en tests. Verwijder vergrendelingen zoals pincodes, patronen en vingerafdrukken of geef ze aan ons door. Dit kan op de website in het opmerkingenveld en op het formulier als je ‘m komt inleveren in de winkel. Doe je dit niet, dan moeten we deze codes achterhalen of je toestel wissen. Maak dus altijd een back-up van de gegevens op je toestel. Je zult dan ook langer op je toestel moeten wachten. Voor Apple-toestellen kunnen we de reparatie niet uitvoeren als Find my iPhone/iPad/Apple Watch aan staat. Dit moet dus worden gedeactiveerd.
Heb je de gevraagde (persoons)gegevens onjuist of onvolledig geleverd? Dan hebben we het recht de reparatie niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen. We proberen natuurlijk eerst de juiste gegevens te achterhalen. Dit betekent ook dat je langer op je toestel zult moeten wachten.
Reparatie
We repareren je toestel zo snel mogelijk en bijna altijd binnen 14 werkdagen. Bij het openmaken van je toestel moeten we de screenprotector verwijderen. Deze kunnen we niet vervangen. Soms moeten we je toestel resetten om de reparatie uit te voeren. Zorg er dus voor dat je een back-up hebt.
Prijs
De prijs voor je reparatie is inclusief btw en bestaat uit 2 delen: het onderdeel en de installatie ervan. We onderzoeken je telefoon en vertellen je vóór de reparatie hoeveel de reparatie gaat kosten. Of je de reparatie zelf moet betalen hangt af van je toestel en of hij onder garantie van de fabrikant valt. Kijk hiervoor bij het kopje ‘Specifiek voor Apple’ en ‘Specifiek voor Android’.
Zodra je akkoord gaat met de kosten en we je toestel innemen voor reparatie, ben je verplicht om deze kosten te betalen. Mocht er iets veranderen in de prijs, bijvoorbeeld omdat we een extra onderdeel nodig hebben voor de reparatie, overleggen we dit eerst met je. Besluit je dat we je toestel niet moeten repareren? Dan betaal je € 19,50 aan onderzoekskosten voor de tijd die we hebben genomen om je toestel te bekijken.
In de winkel
Je kunt je toestel bij ons in de winkel inleveren voor reparatie. Kom je ‘m weer halen? Dan betaal je daar eerst voor de reparatie of de onderzoekskosten. Na betaling overhandigen we je toestel. Let op: voor Apple-producten kun je alleen met Pin of creditcard betalen.
Opsturen & Ophalen
Je mag je toestel ook naar ons opsturen of laten ophalen voor reparatie. Je registreert dan eerst je toestel via de website. Na deze registratie ontvang je de verzendinstructies waarin staat hoe je de verzending moet labelen en inpakken. Zorg ervoor dat je deze instructies volgt. Bewaar het verzendbewijs van je zending in ieder geval totdat wij bevestigen je toestel te hebben ontvangen.
Om je toestel weer naar je terug te sturen, hebben we je adres nodig. Dit geef je door wanneer je het toestel aanmeldt. Sturen we je toestel weer naar je op? Dan ontvang je eerst een betaallink. Na betaling sturen we je toestel weer naar je op. Als je vóór 16.00 uur betaalt, overhandigen we je toestel bijna altijd dezelfde dag nog aan PostNL.
Specifiek voor Apple
Voor Apple-toestellen is heel belangrijk dat je Find my iPhone/iPad/Apple Watch deactiveert. Als dit nog aan staat, kunnen we niet aan de reparatie beginnen.
Betaal je zelf voor de reparatie? Dan kan dat in de winkel alleen met Pin of creditcard. Als je toestel nog onder de garantie van Apple valt, betaal je geen reparatiekosten en behoud je deze garantie bij reparatie.
Sommige onderdelen van Apple-producten repareren we niet zelf. Als zo’n onderdeel kapot is, krijg je een vervangend toestel van Apple. Dit toestel heeft geen accessoires en komt niet nieuw in de doos, maar is wel ongebruikt en komt direct uit de Apple-fabriek. Je oude toestel krijg je niet terug, dus maak altijd een back-up van de gegevens op je toestel.
We kunnen niet garanderen dat je toestel na reparatie nog steeds volledig stof- en waterbestendig is. Wel geven we je 3 maanden garantie op de vervangen onderdelen en de reparatie. Een ander defect aan je toestel dat ontstaat na de reparatie of komt door eigen toedoen, valt hier niet onder.
Specifiek voor Android
Bij Android-toestellen is de reparatie voor eigen rekening, tenzij je toestel nog onder de garantie valt. Valt je toestel nog onder de garantie van de fabrikant? Dan vervalt deze fabrieksgarantie bij de reparatie, tenzij je het toestel bij ons hebt gekocht. We kunnen niet garanderen dat je toestel na reparatie nog steeds volledig stof- en waterbestendig is. Wel geven we je 12 maanden garantie op de vervangen onderdelen en de reparatie. Een ander defect aan je toestel dat ontstaat na de reparatie of komt door eigen toedoen, valt hier niet onder.
Geen reparatie (mogelijk)
Als we zien dat de reparatie niet kan worden uitgevoerd, hebben we het recht je toestel ongerepareerd terug te geven. Uiteraard betaal je dan ook niks. Tenzij dit komt doordat je niet volledig meewerkt met de reparatie. In dat geval betaal je de onderzoekskosten van € 19,50. Ook indien na inname blijkt dat er toch niks mis bleek te zijn met je toestel dan betaal je de onderzoekskosten van €19,50.
Staat het serienummer van het product in een database van van gestolen of vermiste producten? Dan hebben we het recht het toestel niet te repareren. De kosten die we tot dat moment gemaakt hebben, zijn volledig voor jouw rekening. Ook maken we melding bij de politie.
Eigendom
Als je akkoord gaat met de reparatie, zie je af van je eigendom op de onderdelen die we vervangen. Je krijgt de onderdelen die we uit je toestel halen om te vervangen niet van ons terug. En als je het gerepareerde toestel niet binnen 2 maanden komt ophalen of niet binnen 2 maanden hebt betaald gaan we er, na meerdere herinneringen, van uit dat je ‘m niet meer wilt en het goed vindt dat wij je toestel houden.
Aansprakelijkheid
We behandelen je toestel natuurlijk zo zorgvuldig mogelijk. Toch kan het gebeuren dat onderdelen die voor de reparatie al kapot waren, verder beschadigd raken tijdens de reparatie. Hiervoor zijn we niet aansprakelijk. Ook niet voor kleine krasjes die het gevolg zijn van de reparatie aan je toestel. Als je jouw toestel naar ons opstuurt of laat ophalen, draag je zelf het risico als je toestel kwijt of beschadigd raakt.
We raden je aan om voor de reparatie een back-up te maken. We zijn niet aansprakelijk voor het verlies van gegevens wanneer we je toestel moeten resetten om ‘m te repareren. Als je accessoires meestuurt met je toestel die niet gerepareerd hoeven te worden, zijn wij niet aanspraken voor het verlies hiervan. Verwijder dus altijd ook het hoesje, je SIMkaart en de MicroSD (als die erin zit). We sturen het toestel weer terug naar het adres dat jij aan ons doorgeeft. Als je niet het juiste adres aan ons doorgeeft, zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele fouten bij het leveren.
Wat anderen zich afvragen
Hier vind je alle veelgestelde vragen over telefoon- of tabletreparatie reparatie. Zit jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact op met coolbluerepareert@coolblue.nl.
-
Originele onderdelen
-
Erkende Apple reparateur
-
Ongeacht waar je 'm hebt gekocht
-
Razendsnel gerepareerd
-
Op afspraak en opsturen
-
Klantbeoordeling 9.4/10