Coolblue telefoon en tablet reparaties
Menu
  • 12 maanden garantie
  • Geen onderzoekskosten
  • Reparatie niet gelukt? Kost je niets
  • Apple Authorized Service Provider in Den Haag
Header Veelgestelde vragen

Veelgestelde Vragen

Is je telefoon of iPad stuk? Wij repareren ‘m. Stuur ‘m naar ons op of kom langs in een van onze Coolblue winkels. Bekijk de prijzen voor een overzicht van alle modellen en reparaties.

    Waarom kan ik mijn iPhone of iPad niet meer opsturen? We zijn momenteel bezig al onze winkels Apple Authorised Service Provider te maken. Vanaf januari kun je je Apple producten ook weer naar ons opsturen ter reparatie, en dan kunnen we dat zelfs binnen de garantie voor je doen! Tot die tijd kunnen we iPhones en iPads alleen repareren als je langskomt in een van onze winkels.

    Wat repareren jullie en wat kost het? Hier vind je alle reparaties en prijzen.

    Mijn type smartphone, tablet of reparatie staat er niet tussen. Wat nu? Als jouw model of te repareren onderdeel niet op de website staat, kunnen wij deze ook helaas niet repareren.

    Wanneer kan ik mijn telefoon of tablet laten repareren en hoe lang duurt dat? Op de winkelpagina's kun je precies zien wanneer we open zijn. Als je een afspraak maakt zorgen we dat het onderdeel klaarligt en helpen we je binnen een uur. Je kunt ook zonder afspraak langskomen, dan kunnen we je (indien het onderdeel op voorraad is) binnen 2 uur helpen. Reparaties van tablets kosten een hele dag.

    Is de winkel wel open, maar de reparatie balie gesloten? Dan kun je altijd je reparatie afgeven bij de servicebalie. Zodra de reparatie balie weer opent, gaan we dan direct aan de slag met je reparatie.

    Hoe maak ik een afspraak? Maak online een afspraak bij één van onze winkels. Je kunt precies het tijdvak kiezen wanneer je langs wilt komen, dan zorgen wij ervoor dat de onderdelen voor je reparatie klaarliggen.

    Waar moet ik aan denken voordat ik langs kom?
    • We repareren je telefoon of tablet niet als deze al eens door een andere partij is gerepareerd. Dan kunnen we namelijk niet weten of er bij deze eerdere reparatie geen fouten zijn gemaakt.
    • Als er meerdere onderdelen stuk zijn, kunnen wij niet maar één hiervan repareren. Dit betekend dat als je bijvoorbeeld je batterij komt laten vervangen maar ook je scherm kapot is, we ook het scherm zullen moeten vervangen. Anders kunnen wij namelijk niet garanderen dat we het kapotte onderdeel niet verder kapot maken.
    • Maak altijd een back-up van je telefoon, ook als je bijvoorbeeld alleen je scherm komt laten repareren. Het kan namelijk mogelijk zijn dat de telefoon naar fabrieksinstellingen moet worden teruggezet.
    Ik zag dat jullie Apple Authorised Service Provider zijn. Wat houdt dit in? In sommige winkels repareren wij als erkende Apple service provider. Hier kun je terecht voor reparaties binnen de fabrieksgarantie en met behoud van je fabrieksgarantie. Je kunt hier nog geen afspraak voor maken, maar kom langs in de winkel en we helpen je direct! De prijzen van Apple reparaties op deze locaties zijn anders dan op de website staan.

    Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven bij aanmelding? In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.

    Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn telefoon of tablet? We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.

    Vragen jullie onderzoekskosten? Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

    Wat voor soort onderdelen gebruiken jullie voor de reparaties? Op Apple authorised locaties gebruiken wij originele onderdelen. Op overige locaties werken we met refurbished onderdelen en de hoogste gradatie kwaliteit in replica onderdelen. Voor Samsung reparaties maken we gebruik van originele onderdelen. Voor Huawei reparaties maken wij gebruik van de hoogste gradatie kwaliteit replica onderdelen.

    Hoe en wanneer moet ik betalen? Je betaalt meteen als je je telefoon of tablet inlevert in onze winkel. Heb je ‘m opgestuurd? Dan ontvang je een iDeal-betaallink via mail. Als je vóór 16.00 uur betaalt, heb je je telefoon de volgende dag weer in huis. Je tablet ontvang je een dag later, omdat deze reparatie meer tijd vereist.

    Wat is de status van mijn reparatie? Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op.

    Hebben jullie ook leentoestellen? Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar.

    Wat als ik zelf nog garantie heb? Heb je jouw toestel bij Coolblue gekocht? Dan behoud je de 2 jaar garantie na reparatie die je al had, deze wordt door Coolblue overgenomen. Heb je je toestel niet bij Coolblue gekocht? Dan vervalt je fabrieks- of aankoop garantie als je ‘m door ons laat repareren. Je krijgt van ons 12 maanden garantie op de reparatie en eventuele onderdelen die we gebruikt hebben.

    Voor Apple Authorised Service Provider winkels behoud je wel je garantie, en kunnen wij binnen de garantie je iPhone of iPad repareren. Hier krijg je vervolgens 3 maanden garantie op het gerepareerde onderdeel.

    Ik ben verzekerd, wordt de reparatie van de schade vergoed? Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij Coolblue. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur. Heb je jouw telefoon bij Coolblue gekocht en direct een verzekering afgesloten bij Ergo? Dan weet je in ieder geval dat je bij ons goed zit voor reparatie, nu alleen nog hier nagaan of jouw defect ook vergoed wordt.

    Wanneer krijg ik mijn gerepareerde toestel terug? Als je jouw telefoon inlevert voor reparatie in één van de reparatiebalie winkels, kun je deze binnen 2 uur weer ophalen. Zelfs binnen één uur als je een afspraak maakt voor telefoonreparatie. Een tablet kun je een dag later weer ophalen. Bij opsturen ontvang je je telefoon standaard terug binnen 2 dagen na aankomst bij ons. Stuur jij je tablet naar ons op, ontvang je deze binnen 3 dagen weer gerepareerd terug.

    Na opsturen, krijg ik mijn toestel altijd binnen twee dagen na ontvangst bij Coolblue terug? Bij ontvangst van jouw telefoon of tablet sturen we je een bevestigingsmail inclusief een iDeal betaallink. Je ontvangt jouw gerepareerde telefoon een dag na ontvangst terug, je tablet twee dagen na ontvangst zodra:
    • Wij de iDeal betaallink hebben verzonden en je betaalt vóór 16:00 dezelfde dag
    • Het juiste defect is aangemeld
    • De onderdelen op voorraad zijn
    In alle gevallen houden we je via de mail op de hoogte als er zich een vertraging voordoet in de reparatie

    Hoe kan ik mijn telefoon of tablet volgen tijdens verzending? Wanneer je je telefoon of tablet opstuurt met ons verzendlabel, ontvang je een verzendbewijs met een Track & Trace code. Met deze code en onze postcode, 2501 VE, kun je de status tijdens verzending volgen. Zodra we ‘m ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging met daarin gelijk een iDeal betaallink. Zodra we ‘m weer naar je terugsturen, ontvang je eerst een mail met Track & Trace code zodat je ook tijdens de terugreis je toestel op de voet kunt volgen.

    Kan ik mijn telefoon of tablet ook laten terugsturen naar een ander adres? Dat kan. Wanneer je je telefoon of tablet aanmeldt vragen we naar je gegevens, waaronder het bezorgadres. Vul daar het adres in waar we ‘m naar moeten terugsturen. Heb je je telefoon al opgestuurd, maar niet het juiste adres ingevuld? Mail het juiste adres naar klantenservice@coolblue.nl en als het toestel nog niet verzonden is, passen we het voor je aan.

    Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval? We kunnen geen garantie geven dat je telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we ‘m weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen met je telefoon raden we wel af.

    Krijg ik mijn screenprotector terug? Bij het openmaken van het toestel moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je plakken voor de kostprijs. Bij aanmelding online of in de winkel wordt deze optie aangeboden.

    Vanwaar de hoge prijzen op sommige oplaadpoort en mini jack reparaties? Om deze reparaties uit kunnen voeren moet het volledige scherm worden vervangen. Je betaalt in dat geval dus voor een nieuwe LCD, glaslaag én oplaadpoort of mini jack.

    Ik heb een andere vraag Mail je vraag naar klantenservice@coolblue.nl of kom langs in één van onze winkels.

  • 12 maanden garantie
  • Geen onderzoekskosten
  • Reparatie niet gelukt? Kost je niets
  • Apple Authorized Service Provider in Den Haag