Coolblue telefoon en tablet reparaties
Menu
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak en opsturen
  • Klantbeoordeling 9.4/10
Header Veelgestelde vragen

Veelgestelde Vragen

Maatregelen rondom COVID-19

  1. Ja, maar maak wel een afspraak voordat je langskomt. Dat doe je door je toestel op te zoeken en vervolgens op de groene “Repareer mijn toestel” knop te klikken. Ook kun je je toestel naar ons opsturen ter reparatie.
  2. Voor de veiligheid van jou én onze medewerkers vragen we je met het volgende rekening te houden:
    • Houd 1,5 meter afstand.
    • Kom alleen. Niet zo leuk, wel zo veilig.
    • We laten een beperkt aantal klanten tegelijk naar binnen. Het kan dus zijn dat je even moet wachten, ook als je een afspraak hebt gemaakt.
    • Wacht buiten of thuis totdat je reparatie klaar is; dit hoor je via de mail.
    • Je kunt alleen met pin betalen.
    • Onze reparateurs dragen handschoenen en desinfecteren je telefoon voor én na reparatie.
    • We hebben plexiglas op alle balies staan.

Haal- en brengservice

  1. Je betaalt geen extra kosten voor deze service. Enkel de reparatiekosten die je op de prijzenpagina​ terugvindt.
  2. We kunnen overal in Nederland je toestel komen halen, behalve op de Waddeneilanden.
    • Selecteer hier jouw model.
    • Kies vervolgens de mogelijkheid tot ‘Ophalen’ en kies het tijdslot dat jou uitkomt.
    • Pak je telefoon of tablet goed in zodat deze onderweg niet beschadigd.
    • Om 16:00 uur hoor je van ons per sms hoe laat we voor je deur staan.
    • 10 minuten voordat we voor je deur staan krijg je van ons nog een SMS.
    • Doe de deur open, laat de koerier een verzendlabel op jouw pakketje plakken en geef jouw apparaat mee. De koerier kan ook van een externe partij zijn en hoeft dus geen Coolblue outfit aan te hebben.
    • Zodra we je toestel ontvangen, gaan we ‘m uitgebreid onderzoeken en sturen we je een iDeal betaallink. Indien je reparatie binnen de garantie valt, sturen we je ook een bevestiging, maar je hoeft dan niets te betalen.
    • Als je reparatie klaar is, sturen we hem weer naar je terug. Je ontvangt een mail met Track & Trace code zodat je ook tijdens de terugreis je toestel op de voet kunt volgen.

Voordat je langs komt

  1. Nee dat hoeft niet, maar dit raden wij wel aan. Je kan bij elke locatie langs gaan zonder afspraak, maar dan kunnen we niet beloven dat we op dat moment ook tijd voor je hebben. Maak daarom voor de zekerheid hier een afspraak in jouw dichtstbijzijnde Coolblue winkel, op een moment dat het jou uitkomt!
  2. Hier vind je alle reparaties en prijzen. Selecteer jouw merk en model om de prijzen per reparaties te kunnen zien. Hier kan je gelijk een afspraak maken om langs te komen in onze winkel!
  3. Als jouw model of te repareren onderdeel niet op de website staat, kunnen wij deze ook helaas niet repareren.
  4. Selecteer hier eerst het merk en dan het model van jouw apparaat. Als je vervolgens jouw benodigde reparatie kiest, kan je zien hoe lang het zal gaan duren. Klik hierna op ‘Afspraak in onze winkel’ en kies het tijdslot dat jou uitkomt!
  5. Ga naar de overzichtspagina van iPhones, iPads, Samsung of Huawei telefoons, en vind jouw model. Vanaf daar kun je vervolgens doorklikken naar het maken van een afspraak. Je kunt precies het tijdvak kiezen wanneer je langs wilt komen, dan staan we op dat tijdstip voor je klaar.
    • Zet Find my iPhone, iPad of AppleWatch uit. Als deze nog aan staat, kan er niet aan de reparatie begonnen worden.
    • Als er meerdere onderdelen stuk zijn, kunnen wij niet maar één hiervan repareren. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld je batterij komt laten vervangen maar ook je scherm kapot is, we ook het scherm zullen moeten vervangen. Anders kunnen wij namelijk niet garanderen dat we het kapotte onderdeel niet verder kapot maken.
    • Maak altijd een back-up van je telefoon, ook als je bijvoorbeeld alleen je scherm komt laten repareren. Het kan namelijk mogelijk zijn dat de telefoon naar fabrieksinstellingen moet worden teruggezet.
  6. We helpen je graag met het ontdekken van het defect. We zullen je toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met je voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.
  7. Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Authorised Service Provider

  1. Op de Erkende Apple serviceprovider locaties zitten door Apple gecertificeerde reparateurs die met originele onderdelen je iPhone of iPad repareren, zonder dat je garantie vervalt. Ook kunnen we binnen de fabrieksgarantie repareren, waarbij de kosten van de reparatie zullen vervallen. Heb je AppleCare+? Dan betaal je het eigen risico dat daar bij hoort.
  2. Sommige onderdelen zullen we niet repareren, maar in plaats daarvan krijg je een vervangend toestel van Apple. Hier zullen geen accessoires bij zitten en het toestel zal niet nieuw in de doos komen, maar het is wel een ongebruikt toestel direct uit de Apple fabriek.

Garantie & Verzekering

  1. Apple producten: Zit je nog binnen je 2 jaar garantietermijn? Dan is het repareren van een fabricagefout gratis. Het vervangen van een scherm of batterij valt hier meestal niet onder. Is je toestel meer dan 1 jaar oud en niet bij Coolblue besteld, neem dan wel je aankoopbewijs mee. Indien je toestel ouder dan 1 jaar is en in combinatie met een abonnement is gekocht, kun je helaas bij ons niet binnen de garantie terecht, dat kan alleen via je provider. Je behoudt altijd je resterende garantie na reparatie.

    Samsung en Huawei: We repareren niet binnen fabrieksgarantie. Heb je jouw toestel bij Coolblue gekocht? Dan behoud je wel de garantie die je al had. Heb je je toestel niet bij Coolblue gekocht? Dan vervalt je fabrieks- en aankoop garantie als je ‘m door ons laat repareren. Je krijgt van ons 12 maanden garantie op de reparatie en onderdelen die we gebruikt hebben.
  2. Er zijn een hoop verzekeraars en allemaal houden ze verschillende voorwaarden aan. Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij Coolblue. Wij kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur. Heb je jouw telefoon bij Coolblue gekocht en direct een verzekering afgesloten bij Ergo? Dan weet je in ieder geval dat je bij ons goed zit voor reparatie, nu alleen nog hier nagaan of jouw defect ook vergoed wordt.

Tijdens en na reparatie

  1. Je betaalt pas als je je telefoon of tablet inlevert in onze winkel. Apple producten kunnen alleen met pinpas of creditcard worden betaald. Samsung en Huawei reparaties kunnen ook met contant geld betaald worden.
  2. Voor alle Apple reparaties gebruiken wij originele Apple onderdelen, die Apple zelf aan ons levert. Ook voor Samsung reparaties maken we gebruik van originele onderdelen. Voor Huawei reparaties maken wij gebruik van de hoogste gradatie kwaliteit replica onderdelen.
  3. Wij houden je altijd op de hoogte van de status van de reparatie via e-mail of sms. Mochten we gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen we contact met je op. Indien je vragen over de status van je reparatie hebt, kun je deze naar coolbluerepareert@cooblue.nl sturen.
  4. In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.
  5. Helaas hebben we geen leentoestellen beschikbaar.
  6. Bij het openmaken van het toestel moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat je deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor je plakken voor de kostprijs. Bij aanmelding online of in de winkel wordt deze optie aangeboden.

Opsturen

  1. Je kunt je toestel ook naar ons opsturen ter reparatie. Kies je model en reparatie, en klik op ‘Repareer mijn toestel’. Kies “Opsturen” en voer alle benodigde informatie in. Per mail ontvang je een opstuurformulier en verzendlabel, waarmee je je telefoon gratis kunt verzenden. Verpak je telefoon en stuur ‘m op!

    Wat gebeurt er na het opsturen?
    Met de ontvangen Track & Trace code kun je je verzending volgen. Zodra we ‘m ontvangen, sturen we je een bevestiging en een iDeal betaallink. Zodra we ‘m weer naar je terugsturen, ontvang je eerst een mail met Track & Trace code zodat je ook tijdens de terugreis je toestel op de voet kunt volgen.

    Hoe zit het met garantie?
    We kunnen je iPhone of iPad ook binnen garantie of met AppleCare+ repareren. Dit kun je aanvinken zodra je je gegevens invoert. Samsung en Huawei repareren we niet binnen de garantie.
  2. Wanneer je je telefoon of tablet opstuurt met ons verzendlabel, ontvang je een verzendbewijs met een Track & Trace code. Met deze code en onze postcode, 2501 VE, kun je de status tijdens verzending volgen. Zodra we ‘m ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging met daarin gelijk een iDeal betaallink. Zodra we ‘m weer naar je terugsturen, ontvang je eerst een mail met Track & Trace code zodat je ook tijdens de terugreis je toestel op de voet kunt volgen.
  • Originele onderdelen
  • Erkende Apple reparateur
  • Razendsnel gerepareerd
  • Op afspraak en opsturen
  • Klantbeoordeling 9.4/10

Cookies

Glutenvrij en zonder suiker.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website in volle glorie wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.